torsdag 16 april 2009

Lucy Pearl

Åkte runt i min bil förut idag och lyssnade på P3 och fick då till min förvåning höra ett utav mina absoluta favoritband; Lucy Pearl. Det var låten "Dont Mess With My Man" som va deras andra singel från första (och sista) skivan "Lucy Pearl" (2000).

Den låten va också den sista låten som Dawn Robinson var med och sjöng på innan hon stack och Joi tog över. Initiativet till Lucy Pearl togs faktiskt utav Raphael Saadiq och D'angelo (!) fast eftersom D'angelo hade fullt upp med sin turné då valde han att hoppa av projektet i sista sekund. Förutom Raphael Saadiq och Dawn Robinsson så var även den forne A Tribe Called Quest -medlemmen Ali Shaheed Muhammad med. Amp Fiddler ska även varit med på något hörn också, hans syns i några utav deras videos dessutom.

För mig så finns det inget bättre att lyssna på nu när våren är här, sjuk feeling.

Postar några videos, har ni inte skivan så köp den ASAP!

Lucy Pearl - Dance Tonight


Lucy Pearl - Don't Mess With My Man


Lucy Pearl - You (ft. Snoop Dogg and Q-Tip)


Lucy Pearl - Without You


När jag ändå pratar Lucy Pearl så är det lika bra att få med den grymma låten "Get Involved" som Raphael Saadiq och Q-tip skrev 1999:


//John

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar